15.07.2024 | 08:07
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Na grilu Češi v posledních letech více opékají sýry a rostlinné alternativy masa

Sýry nebo rostlinné alternativy mas, například zeleninové burgery, patří k produktům, které Češi v posledních letech čím dál častěji opékají na svých grilech. Větší oblibě se ale těší také marinovaná masa a čerstvé bylinky. Vyplývá to z informací obchodníků. Prodejům surovin na gril podle nich přeje teplé počasí, které poptávku oproti chladnějším dnům zvedá i o desítky procent.

Relativně novým segmentem na grilování jsou sýry určené na gril

"Relativně novým segmentem pro grilování jsou sýry určené na gril. Mezi zákazníky jsou oblíbené camemberty, pološtiepky či halloumi, které prodáváme ve větších rodinných baleních," uvedl mluvčí Albert Jiří Mareček. Stejně jako další obchodní řetězce podle něj letos firma nabídku grilovacích surovin rozšířila, a to například o prémiový hovězí steak z plemene Wagyu. Za suroviny na celou grilovací sezonu, kterou každoročně symbolicky otevírají oslavy pálení čarodějnic 30. dubna, letos Češi plánují utratit průměrně 8000 korun, což je o 3000 korun více než loni. Zjistil to průzkum on-line supermarketu Košík.cz mezi asi 2000 domácnostmi. Stoupl i průměrný počet očekávaných grilování za sezonu, a to na více než deset. "Češi milují maso. Ostatně vidíme to i u preferencí, které mají – výrazně vzrostla poptávka po mase z malých chovů nebo bio kvalitě. Je však logické, že ne při každém grilování dáme na rošt master-chef steak. Vyšší počet grilování se tak odráží v rostoucí oblibě kuřecího masa, které se dostalo na první příčky," uvedl za Košík Jaroslav Herman. V obchodech Globus si mohou zákazníci na gril nově koupit marinované jehněcí maso. "Novinky na gril jsme uvedli pro tuto sezonu i v rámci oddělení zdravý svět, protože i vegetariánské a veganské potraviny na gril jsou pro zákazníky atraktivní," řekla mluvčí Globus Aneta Turnovská. Tesco pak pozoruje meziročně vyšší poptávku po grilování. Více nákupů také firma podle mluvčí Ivy Pavlouskové doručí také do chat a chalup. V Lidlu přední příčky prodejů grilovacích surovin podle mluvčí Elišky Froschové Stehlíkové zaujímají špekáčky, bavorské a jiné klobásky. "Nabídku pak doplňují alkoholické nápoje vhodné k přípravě osvěžujících koktejlů. Obecně pak pozorujeme nárůst oblíbenosti plechovkového piva a speciálně v letní sezoně rostoucí popularitu nealkoholických mixů," doplnila. Z alkoholických nápojů se v Kauflandu podle mluvčí Renaty Maierl daří prodejům už namíchaných drinků, v Penny pak zákazníci vyhledávají také ochucená piva. "Vedle nápojů nakupují zákazníci společně s produkty ke grilování velmi často také různé druhy zeleniny nebo slané pochutiny, jako jsou například brambůrky, oříšky či různé krekry," uvedl mluvčí Tomáš Kubík. *

Sýr na prkénku

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down