Na grilu Češi v posledních letech více opékají sýry a rostlinné alternativy masa
Sýry nebo rostlinné alternativy mas, například zeleninové burgery, patří k produktům, které Češi v posledních letech čím dál častěji opékají na svých grilech. Větší oblibě se ale těší také marinovaná masa a čerstvé bylinky. Vyplývá to z informací obchodníků. Prodejům surovin na gril podle nich přeje teplé počasí, které poptávku oproti chladnějším dnům zvedá i o desítky procent.
Relativně novým segmentem na grilování jsou sýry určené na gril
"Relativně novým segmentem pro grilování jsou sýry určené na gril. Mezi zákazníky jsou oblíbené camemberty, pološtiepky či halloumi, které prodáváme ve větších rodinných baleních," uvedl mluvčí Albert Jiří Mareček. Stejně jako další obchodní řetězce podle něj letos firma nabídku grilovacích surovin rozšířila, a to například o prémiový hovězí steak z plemene Wagyu. Za suroviny na celou grilovací sezonu, kterou každoročně symbolicky otevírají oslavy pálení čarodějnic 30. dubna, letos Češi plánují utratit průměrně 8000 korun, což je o 3000 korun více než loni. Zjistil to průzkum on-line supermarketu Košík.cz mezi asi 2000 domácnostmi. Stoupl i průměrný počet očekávaných grilování za sezonu, a to na více než deset. "Češi milují maso. Ostatně vidíme to i u preferencí, které mají – výrazně vzrostla poptávka po mase z malých chovů nebo bio kvalitě. Je však logické, že ne při každém grilování dáme na rošt master-chef steak. Vyšší počet grilování se tak odráží v rostoucí oblibě kuřecího masa, které se dostalo na první příčky," uvedl za Košík Jaroslav Herman. V obchodech Globus si mohou zákazníci na gril nově koupit marinované jehněcí maso. "Novinky na gril jsme uvedli pro tuto sezonu i v rámci oddělení zdravý svět, protože i vegetariánské a veganské potraviny na gril jsou pro zákazníky atraktivní," řekla mluvčí Globus Aneta Turnovská. Tesco pak pozoruje meziročně vyšší poptávku po grilování. Více nákupů také firma podle mluvčí Ivy Pavlouskové doručí také do chat a chalup. V Lidlu přední příčky prodejů grilovacích surovin podle mluvčí Elišky Froschové Stehlíkové zaujímají špekáčky, bavorské a jiné klobásky. "Nabídku pak doplňují alkoholické nápoje vhodné k přípravě osvěžujících koktejlů. Obecně pak pozorujeme nárůst oblíbenosti plechovkového piva a speciálně v letní sezoně rostoucí popularitu nealkoholických mixů," doplnila. Z alkoholických nápojů se v Kauflandu podle mluvčí Renaty Maierl daří prodejům už namíchaných drinků, v Penny pak zákazníci vyhledávají také ochucená piva. "Vedle nápojů nakupují zákazníci společně s produkty ke grilování velmi často také různé druhy zeleniny nebo slané pochutiny, jako jsou například brambůrky, oříšky či různé krekry," uvedl mluvčí Tomáš Kubík. *
Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Analytické soubory cookie
Tyto soubory cookie nám umožňují počítat návštěvy a provoz, abychom měli přehled o tom, které stránky jsou nejoblíbenější a jak se na našem webu návštěvníci pohybují. Veškeré informace, které tyto soubory cookie shromažďují, jsou agregované, a tedy anonymní.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!