Tržby kunovické potravinářské společnosti Hamé loni stouply o 2,7 procenta na 5,23 miliardy Kč. Společnost to uvedla na dnešní tiskové konferenci. Český trh se na tržbách podílel zpoloviny, dodala firma.
Firma pod novým vlastníkem, norskou společností Orkla, změnila od loňska metodiku výpočtu tržeb. Nyní vykazuje čisté tržby, očištěné od bonusů a trade marketingu. Podle staré metodiky firma předloni vykázala tržby 6,01 miliardy korun.
Tržby v České republice vzrostly o více než pět procent, což je znatelně více než v průměru rostl celý český trh potravin, uvedl k loňským číslům generální ředitel Hamé Martin Štrupl. Z českého trhu pochází polovina tržeb, 17 procent ze Slovenska, desetina z Ruska a devět procent z Maďarska. Mezi nová exportní teritoria kunovické firmy patří například Indonésie, Irák a Írán.
Tržby v Maďarsku loni stouply o 7,8 procenta, v Rusku o 1,2 procenta. Výrazně, o 112 procent, se zvýšily tržby na Ukrajině. Hamé se daří v Izraeli, hodně i v balkánských zemích, Itálii, slibně se rozvíjí v Číně a je úspěšné i v průniku na nové exportní trhy, jako je Vietnam nebo Haiti, dodal Štrupl.
Největší podíl na tržbách, 39 procent, měly trvanlivé masové výrobky, tedy paštiky, masové konzervy a také hotová jídla.
Letos firma plánuje investice do výroby 180 milionů korun, což je podobné jako loni. Půjde hlavně o posílení automatizace výroby v závodech, což firmě umožní vyrovnat se s nedostatkem pracovních sil na trhu. Půjde například o zavedení automatizovaného vkládání skla na dvou linkách současně v závodě v Uherském Hradišti, nové plně automatizované linky na výrobu ovocno-zeleninových výrobků do plastových obalů v závodě v jihomoravském Podivíně, uvedl mluvčí firmy Petr Kopáček.*