Spolu s návratem tramvají do horní poloviny pražského Václavského náměstí bude rovněž vybudována podzemní nádrž k zachycování dešťové vody. Ta bude sloužit k zalévání zeleně. Magistrát nyní vyzve Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP), aby zajistil při vypracování projektu tratě i projekt pro nádrž. Vyplývá to z dokumentu, který mají v pondělí projednat pražští radní. Trať i nádrž jsou součástí plánované rekonstrukce horní části náměstí. Kdy práce přesně začnou a na kolik vyjdou, zatím není jasné. Letos začne oprava spodní části náměstí.
Nádrž má mít dvě části. První bude sloužit pro zachycení dešťové vody z povrchu náměstí a střech přilehlých domů. Vodu by město využívalo k závlaze zeleně po celém náměstí. Druhá část nádrže, takzvaně akumulačně-retenční, by při dešti snižovala přetížení stokové sítě. To by rovněž snížilo pravděpodobnost vytopení vestibulu metra ve středu náměstí, což se zejména při přívalových deštích dosud stává.
Podnik by při přípravě nádrže spolupracoval s městskou firmou Pražská vodohospodářská společnost, která má ve správě vodohospodářskou infrastrukturu. DPP má podle dokumentu, který radní projednají, zajistit projektové přípravy včetně získání stavebního povolení.
Náměstí bude při rekonstrukci v horní části předlážděno, bude obnovena zeleň a rozšíří se prostor pro chodce. Město také plánuje návrat tramvají na trasu od Národního muzea k současné trati přetínající náměstí z ulic Vodičkova a Jindřišská.*