Nápojářské skupině Kofola loni stouply tržby meziročně o 7,5 procenta na 6,636 miliardy korun. Ukazatel EBITDA (provozní zisk před odpisy) jí podle předběžných hospodářských výsledků vzrostl o 9,2 procenta na 1,125 miliardy korun, a i přes značné omezení na trhu především v první polovině roku se tak vrátil na úroveň před koronavirovou pandemií. Kofola to dnes uvedla v tiskové zprávě. Skupina rovněž oznámila, že zvažuje prodej 4,87 procenta akcií Kofoly, které momentálně drží dceřiná společnost Radenska. Z výtěžku chce financovat rozvojové aktivity.
"Máme za sebou druhý rok výrazně ovlivněný pandemií covidu-19, který se nám podařilo úspěšně zvládnout. V praxi to znamenalo opět flexibilně reagovat na situaci na trhu," uvedl generální ředitel Skupiny Kofola Jannis Samaras. Připomněl, že pro Kofolu důležitý gastronomický trh v Česku a na Slovensku byl až do května zavřený. "Limitované byly také impulzní prodeje díky omezení v cestování. Využili jsme však zkušenosti z předchozího roku a naše aktivity přizpůsobili situaci," uvedl Samaras. Kofola podle něj byla dobře připravena na léto na domácích trzích i v adriatickém (jadranském) regionu, kam se v létě vrátili turisté z celé Evropy. "V roce 2021 jsme počítali s celoročním růstem tržeb ve výši pět procent a ukazatelem čistého zadlužení ve vztahu k EBITDA pod 3,5. Jsme rádi, že veškeré cíle jsme překonali," uvedl finanční ředitel Skupiny Kofola Martin Pisklák. Provozní zisk Kofole meziročně narostl o téměř 100 milionů korun a překročil hranici odhadu, který byl v rozmezí 1,08 - 1,12 miliardy korun. "Ukazatel čistého zadlužení jsme také s rezervou splnili, konečný výsledek je 3,1. Pro rok 2022 plánujeme provozní zisk EBITDA v rozmezí 1,08 - 1,2 miliardy korun a dvouciferný růst tržeb," uvedl Pisklák. Kofola počítá s dalším rozvojem. V prosinci oznámila, že se stane spolumajitelem slovenského výrobce preforem pro výrobu PET lahví General Plastic. Bude mít třetinový podíl.*