Největšímu světovému pivovaru Anheuser-Busch InBev ve druhém čtvrtletí klesl meziročně zisk před úroky, daní a odpisy (EBITDA) o 34 procent na 3,41 miliardy dolarů (76,2 miliardy Kč). Prodej piva se ale po prudkém propadu kvůli karanténním opatřením proti šíření nového koronaviru v červnu začal zlepšovat, uvedla firma. Ta působí i v České republice.
Podnik snížil hodnotu svých aktiv o 2,5 miliardy dolarů, k čemuž ho přiměla situace na africkém trhu. Minulé čtvrtletí uzavřela pivovarnická skupina se ztrátou 2,25 miliardy dolarů.
Objem vyrobeného piva se ve druhém čtvrtletí snížil o 17 procent. Firma přitom čekala pokles o 23 procent.
V dubnu propadly tržby pivovaru téměř o třetinu. Kvůli pandemii se zastavily jeho provozy v Mexiku, Jihoafrické republice a v Peru, bary ve většině trhů byly zavřené.
Významné oživení v Mexiku a Jihoafrické republice, meziroční růst v Brazílii a rekordní objem piva uvařeného v červnu v Číně ale nakonec vedly k meziročnímu růstu tržeb o 0,7 procenta.
Skupina Anheuser-Busch InBev vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal za 52 miliard dolarů amerického konkurenta Anheuser-Busch. V roce 2016 skupina koupila zhruba za 100 miliard dolarů svého největšího rivala SABMiller.
Mezi značky společnosti Anheuser-Busch InBev patří například Budweiser, Corona či Stella Artois. AB InBev působí i v České republice, kde vlastní českobudějovický pivovar Samson.*