Asi 200 milionů korun by letos mělo jít na marketing domácích agrárních produktů. Na propagaci a komunikaci bude zřejmě letos směřovat asi polovina přidělené sumy. Ředitel nově zřizovaného marketingového odboru Státního zemědělského intervenčního fondu Evžen Staněk se che hned od začátku zaměřit na propagaci značky kvalitních domácích potravin Klasa. V připravovaném rozpočtu pro tento rok je podle něj největší položkou multimediální kampaň na podporu Klasy a tuzemských potravin v různých médiích včetně televize.
Jedním z hlavních cílů je podle něj to, aby Klasa vešla do povědomí široké veřejnosti. Marketingový odbor SZIF by se podle něj měl dále zabývat obchodní podporou, jako je tvorba propagačních materiálů či individuální a marketingové akce v obchodech. Třetím pilířem činnosti má být výstavnictví.
V první fázi hodlá Staněk směřovat aktivity na domácí trh. Do dvou měsíců by měl mít podle jeho představ odbor nejméně deset lidí a postupně se dál rozšiřovat. Jeho šéf počítá se silnou sekcí pro výstavnictví i s odborníky na průzkum trhu.
S udělováním značky Klasa, která je jádrem programu propagace českých agrárních výrobků, začalo ministerstvo
zemědělství v minulém roce. Ocenění mohou získat pouze výrobky se stoprocentním podílem národní práce. Mezi další kritéria pro udělení značky patří splnění stanovené spotřeby tuzemských surovin. Vysoké nároky se kladou i na kvalitu a bezpečnost potravin. Žadatel musí být držitelem certifikátu ISO nebo certifikátu systému kritických bodů. Klasu zatím dostalo kolem 270 potravinářských výrobků.
Program propagace českých potravin měla od letoška převzít včetně správy známek marketingová agentura. Protože se ji ale nepodařilo vybudovat podle původního harmonogramu, rozhodl ministr zemědělství Jaroslav Palas o vytvoření marketingového odboru v rámci SZIF. Fond chce podle ředitele Jana Höcka do budoucna vytvořit pro tento účel samostatnou organizaci.