Německé pivovary od sjednocení země neprodaly tak málo piva jako loni
Německé pivovary od sjednocení země v roce 1990 neprodaly tak málo piva jako loni. Odbyt jim po krátkém oživení v roce 2022 klesl o 4,5 procenta na 8,4 miliardy litrů. Nedostal se tak ani na úroveň koronavirového roku 2021. Uvedl to německý statistický úřad. Pivo je méně populární jak u německých tak u zahraničních zákazníků. Vedle trendů zdravé výživy a stárnoucí společnosti vyvolávají v odvětví od útoku ruských vojsk na Ukrajinu obavy rostoucí náklady a opatrní spotřebitelé, píše agentura DPA.
Prodej piva
Prodej piva v Německu klesl od roku 1993 více než o čtvrtinu. Společnost Radeberger, která je lídrem trhu, mimo jiné uzavřela tradiční pivovar Binding ve svém sídle ve Frankfurtu nad Mohanem. V největším hesenském městě jsou nyní k dispozici pouze malé řemeslné pivovary, jako alternativa pak výroba cideru, který je tam oblíbený. Zejména situace malých a středních podniků se bude vzhledem ke zrychlujícímu se poklesu prodeje nevyhnutelně zhoršovat, řekl agentuře DPA ředitel pivovaru Veltins Michael Huber z regionu Sauerland. Největší problémy však teprve přijdou, píše DPA. Výroba piva je energeticky velmi náročná, protože se při ní ohřívá a chladí velké množství tekutiny. Předseda německého pivovarnického svazu Christian Weber nedávno v rozhovoru varoval před obrovskými náklady. "Pokud budeme muset v blízké budoucnosti elektrifikovat naše pivovary, abychom dosáhli klimatické neutrality, hovoříme o miliardových nákladech." Také čištění lahví vyžaduje velké množství energie. "Abyste pivovar zcela převedli z plynového provozu na alternativní procesy, museli byste přestavět asi 80 procent pivovaru," dodal. Náklady na suroviny, výrobu a distribuci v posledních letech prudce vzrostly. Inflací zasažení spotřebitelé se drží zpátky. Maloobchodní prodej lahvového piva v poslední době podle společnosti Veltins klesl přibližně o pět procent, zatímco točené pivo je na 85 procentech úrovně před rokem 2019.
Vývoz piva
Vývoz piva pak loni oslabil ještě více než domácí spotřeba, která se snížila o 4,2 procenta. Pravděpodobně klesla i spotřeba na obyvatele, která ještě v roce 2022 činila 86,5 litru, ale kvůli chybějícím údajům o dovozu nejsou přesná čísla zatím k dispozici. Nadějí zůstává pro pivovary nealkoholické pivo. Jeho prodej se už několik let vyvíjí lépe než prodej klasických druhů, což podle Svazu pivovarů pravděpodobně platí i pro rok 2023. Přesto byl výsledek hospodaření loni i v této oblasti v minusu, říká jeho jednatel Holger Eichele. Nealkoholická piva s aktuálním sedmiprocentním podílem na trhu nicméně stále vidí jako světlo naděje. "Očekáváme, že každé desáté pivo uvařené v Německu bude brzy bez alkoholu. Žádný jiný segment pivovarnického odvětví v posledních deseti letech tak silně nerostl," řekl Eichele.*
Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Analytické soubory cookie
Tyto soubory cookie nám umožňují počítat návštěvy a provoz, abychom měli přehled o tom, které stránky jsou nejoblíbenější a jak se na našem webu návštěvníci pohybují. Veškeré informace, které tyto soubory cookie shromažďují, jsou agregované, a tedy anonymní.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!