Češi za poslední rok končící červnem koupili v maloobchodu mražené mořské plody za 173 milionů korun, snědli jich tak 880 tun. Uvedli to zástupci analytické společnosti Nielsen. Meziročně objem prodeje klesl o dvě procenta, ale tržby se zvýšily o šest procent. Tahounem růstu tržeb je větší zájem o mražené mušle, smíšená balení, jako je například mořský koktejl, nebo rostoucí nákupy krevet. V září by měl být v ČR první festival mořských plodů, má se do něj zapojit stovka restaurací, řekli organizátoři.
První místo z hlediska spotřeby patří mezi mraženými plody krabím tyčinkám, které z hlediska objemu tvoří 68 procent nákupů. Protože jsou však levnější než jiné potraviny z této skupiny, jejich podíl v tržbách činí 36 procent, uvádí Nielsen. Meziročně zájem o tyčinky klesl nejvýrazněji, před třemi lety tvořily více než tři čtvrtiny objemu prodejů. Největší tržby generuje prodej krevet (45 procent), po krabích tyčinkách si třetí pozici udržují smíšená balení. Obrat zmražených mušlí tvoří čtyři procenta této kategorie.
"Nejenom mořské plody meziročně zaznamenaly pokles spotřeby, podobně také spotřeba mraženého rybího filé meziročně oslabila o 11 procent a prodaný objem zmražených celých ryb klesl o deset procent," dodala společnost. Češi si nejvíce mořských plodů dopřejí v prosinci, méně je kupují v letních měsících.*