Objem tržeb za balenou zmrzlinu v maloobchodu od loňského května do konce letošního dubna stoupl o dvě procenta na 3,03 miliardy korun. Prodalo se jich ale zhruba o milion litrů méně, celkem 34,1 milionu litrů. Jde tak o snížení o 2,7 procenta. Vyplývá to z údajů, které poskytla společnost Nielsen. Tržby tak rostly kvůli zdražení zmrzliny o pět procent na 89 korun za litr.
Za poklesem spotřeby podle společnosti stojí horší prodeje v letních měsících oproti předchozímu roku. "Skoro polovinu celého objemu kategorie zmrzlin snědí čeští spotřebitelé ve formě jednoporcových zmrzlin. Tento segment dlouhodobě získává na důležitosti, před třemi lety byl jejich podíl na prodaném objemu 43 procent. Na druhé straně se snižuje podíl zmrzlinových dezertů, jako jsou dorty nebo rolády, z 23 procent, které měl před třemi lety, na současných 19 procent," dodala společnost.
Podle Lukáše Dědka ze společnosti Bidfood, který mluví za značku zmrzlin Prima, roste prodej zmrzlin podle venkovních teplot. "Prvním ukazatelem úspěšnosti je pro nás vždy začátek sezóny, což je zhruba duben. Loňský rok byl prodejně nadprůměrný. Duben byl teplý a i v dalších měsících se teploty držely vysoko. Letos nám počasí příliš nepřálo a po poměrně chladném a sychravém dubnu mělo i květnové počasí stále velké teplotní výkyvy," sdělil Dědek. Letošní konec května a začátek června pak už byl podle něj pro firmu úspěšný.*