26.08.2014 | 12:08
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Nová aplikace pomůže v zahraničí s reklamacemi

Na dovolené v zahraničí se může stát, že spotřebitel vyřizuje reklamaci služeb nebo zboží rukama nohama, protože místní jazyk neovládá. Rychlou pomoc pro tyto situace nabízí nová mobilní aplikace sítě Evropských spotřebitelských center ECC-Net Travel, která uživateli okamžitě sdělí jeho práva týkající se nejčastěji řešených problémů a pro různé situace přidá i konkrétní věty ve 23 jazycích EU, norštině a islandštině.

Aplikace nazvaná ECC-Net Travel je dostupná na Google Play, v App Store a Windows Phone Store. „Když si aplikaci stáhnete do chytrého mobilního zařízení, máte svoje práva při ruce. V češtině si přečtete, co můžete požadovat v konkrétních situacích, jako je např. zpoždění a zrušení letu nebo problém při ubytování, a když budete chtít vůči obchodníkovi vznést požadavek, aplikace vám nabídne její text v jazyce země EU, ve které se nacházíte,“ představuje aplikaci Ondřej Tichota z Evropského spotřebitelského centra ČR, které je členem uvedené sítě ESC (ECC-Net).

Dalšími oblastmi jsou nákup v obchodě, železniční, lodní a autobusová doprava, pronájem vozidla, lékařské ošetření. V sekci Dobré vědět uživatelé najdou i číslo tísňového volání v EU, tedy 112, kontaktní údaje ambasády v dané zemi EU a obecnou informační službu EU Europe Direct. Jsou zde také informace poukazující na maximální ceny roamingu v rámci EU i varování před neuváženým podpisem smlouvy o timeshare či účastí v tzv. holiday klubech.

„Informace o právech v uvedených oblastech vycházejí z evropských nařízení a směrnic, nereagují tedy na případné mírné odlišnosti v jednotlivých státech. Samotný základ daný evropskými předpisy ale nabízí slušnou míru ochrany,“ upřesňuje Tichota a podotýká, že společný projekt sítě ECC-Net vedlo ESC Německo, které také nechalo aplikaci vytvořit.

Může se stát, že se člověk ve sporu s obchodníkem z jiné země Evropské unie, Norska či Islandu dostane do situace, kterou nebude možné vyřešit s pomocí aplikace, a tak je v ní uveden i kontakt na Evropské spotřebitelské centrum, které v takových případech bezplatně asistuje.

Evropské spotřebitelské centrum ČR bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky, informuje o právech spotřebitelů na evropském trhu a vytváří projekty na podporu jejich postavení při přeshraničním nakupování. Činnost centra je financována Evropskou komisí a Českou obchodní inspekcí, při níž toto centrum také působí. Je členem sítě Evropských spotřebitelských center ECC-Net, která ročně zaznamená na 80 tisíc spotřebitelských kontaktů. Více informací lze najít na www.evropskyspotrebitel.cz.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down