Internetový obchod Freshbedýnky.cz, který prodává bioovoce a biozeleninu, se stal součástí skupiny Sklizeno Foods. Jeho majitelé získali fúzí pětiprocentní podíl ve skupině. Sklizeno o tom informovalo v tiskové zprávě.
Spojení přinese Sklizeno nejen dodavatele ovoce a zeleniny, Freshbedýnky rovněž disponují know-how a speciálními sklady pro šetrné skladování, které bude využívat celá síť.
Podle ředitele Sklizeno Foods Petra Borkovce je ale fúze především dalším krokem ke sjednocení roztříštěného trhu kvalitních potravin a ke snížení nákladů nesouvisejících s výrobou. Budou využívat toho, že zvýšení odběrů pro celou síť povede ke snížení transakčních nákladů, a tím k poklesu cen u sortimentu bioovoce a biozeleniny, které jsou dosud považované za luxusní segment. Chtěli by z něj udělat maximálně mírný nadstandard k nabídce běžného ovoce a zeleniny a postupně možná i standard, uvedl Borkovec.
E-shop Freshbedynky.cz bude fungovat v dosavadní formě i rozsahu do konce roku. Obchod vznikl v roce 2009, v roce 2013 do něj jako investor vstoupil Martin Ducháček z RSJ. Loni z firmy odešli zakladatelé Veronika Mouchová a Filip Říha a 25procentní podíl získal Libor Winkler z RSJ. Tržby Freshbedýnek za rok 2016 činily 35 milionů korun.
V dubnu 2016 se Sklizeno propojilo se sítí prodejen My Food a v listopadu 2016 se sítí Náš Grunt. Aktuálně je tak v síti 53 prodejen v ČR a na Slovensku. Letos skupina očekává tržby 750 milionů korun. Ve skupině vlastní Brno Investment Group podnikatele Petra Borkovce 55 procent, 29 procent David Kukla a téměř 11 procent Aleš Kotěra.*