K reformulacím svých značek přistupují nejenom výrobci, ale své privátní značky směrem ke zdravému stravování modernizují i obchodní řetězce. „Všechny obchodní řetězce mají své závazky a cíle na úpravu vlastních značek, u kterých mají možnost konkrétním zadáním přímo ovlivnit jejich složení,“ řekl prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR Tomáš Prouza.
„U každého obchodníka jde řádově o stovky výrobků, jejichž složení se mění v souladu s nejnovějšími trendy ve výživě. Kromě cukru a soli se obchodníci zabývají i dalšími látkami jako jsou barviva, konzervační látky, či umělá aromata, na která spotřebitelé čím dál více negativně reagují,“ sdělil. Poptávka po reformulovaných produktech podle něj stále stoupá, lidé mnohem více než kdykoliv v minulosti sledují obsah živin uvedených na produktech. Prouza poukázal na to, že zdravé stravování je současným moderním trendem. Obchody přitom staví na třech pilířích. Prvním je udržitelnost produkce. „Jde nám nejen o kvalitní produkt, ale i o jeho původ. Měl by být z udržitelných zdrojů. Snahou je také nevozit suroviny přes půl světa, ale využívat lokální produkty,“ řekl a poukázal i na bezpečnost potravin. „Vedeme dlouhodobý dialog s ovocnáři o snižování pesticidů pod zákonné nastavení limitů. Je to jednou z věcí, na kterou slyší zákazníci, na otázku obsahu pesticidů velmi reagují,“ míní Prouza. Řada producentů se tím již zabývá a stanovuje si vlastní limity. Posledním pilířem je odpovědné složení potravin. „Velmi pečlivě tvoříme receptury s našimi výrobci, chceme najít rozumnou cestu toho, jak snížit škodlivé složky, ale ne na úkor toho, že se potravina přestane prodávat,“ řekl.