Obchodníci by měli hledět víc na kvalitu potravin než na cenu

Obchodníci by měli klást větší důraz na kvalitu potravin než na cenu. Měli by také lépe školit své zaměstnance, aby byli schopni informovat o tom, z kterého regionu výrobky pocházejí. Dnes to na kongresu pro tradiční maloobchodní trh nazvaný Samoška řekl ministr zemědělství Marian Jurečka. Ministr dlouhodobě propaguje české potraviny, aby zákazníci pomohli tuzemským zemědělcům a potravinářům.

Podle Jurečky by obchodníci s potravinami měli lidem více vysvětlovat, že u českých potravin jde o lokální výrobu, a že tedy drží pracovní místa v regionu. Pomoci v orientaci zákazníků by podle něj měly i značky jako jsou Regionální potravina, Klasa a Česká potravina.

K podpoře regionálních výrobků také Potravinářská komora letos spustila projekt cechovních norem. Pro získání certifikátu je nutné, aby firma vyráběla potraviny podle stanoveného technologického postupu. Systém vychází z bývalých československých státních norem a současných českých technických norem. Potraviny vyrobené podle nich by měly mít nadstandardní charakteristiky proti srovnatelným výrobkům na trhu.

Od příštího roku začne platit novela zákona o potravinách, kterou v úterý podepsal prezident Miloš Zeman. Zákon zakáže označování logy, vlajkou, mapou či nápisy odkazujícími na Českou republiku, pokud nebude potravina vyrobena v Česku a z českých surovin. U potravin, které se skládají z více složek, bude muset být obsah českých částí minimálně 75procentní.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down