Obrat spotřebních družstev skupiny COOP, kam patří v České republice téměř 3000 družstevních prodejen zejména v menších městech a na venkově, loni stoupl o jedno procento na 27,3 miliardy korun. Informoval o tom Lukáš Němčík ze Svazu českých a moravských spotřebních družstev.
Nárůst obratu přikládá investicím družstev do vylepšování prodejen v roce 2015 a také rozvoji služeb na prodejnách COOP. Kladný je podle něj i ohlas zákazníků na cílení skupiny na regionální dodavatele a výrobce.
Skupina COOP sdružuje 48 spotřebních družstev, která provozují dohromady téměř 2900 prodejen s celkovou prodejní plochou téměř 350 000 m2 a zaměstnávají zhruba 14 000 lidí. Přes 400 prodejen potravin je začleněno do maloobchodních řetězců COOP Tuty, COOP Tip, COOP Terno, COOP Diskont a COOP Stavebniny. COOP je mezinárodně používanou obchodní značkou družstev spotřebitelů (consumer cooperatives), která začala vznikat v polovině 19. století v okolí anglického Manchesteru a poté se rozšířila do mnoha zemí.
Pro srovnání – tržby obchodního řetězce Kaufland v Česku ve finančním roce 2014/2015 stouply o sedm procent na 55,2 miliardy korun. Zisk činil 2,1 miliardy Kč. Konkurenční Globus ve finančním roce 2014/2015 zvýšil zisk o 68 procent na 349 milionů korun, tržby zůstaly na úrovni 22,9 miliardy korun. Tesco v ČR za stejné účetní období vykázalo ztrátu 3,9 miliardy korun při tržbách 41,7 miliardy korun.*