On-line supermarkety s ohledem na aktuální epidemiologickou situaci a zvýšenou poptávku mění pravidla objednání. Rohlik.cz omezuje počet položek na jednu objednávku, v e-shopu Košík.cz už platí váhový limit. Kurýři už také nepřijímají platby v hotovosti, sdělili zástupci obou firem.
Internetové supermarkety v souvislosti s novými vládními opatřeními proti koronaviru sledují zvýšený zájem o své služby. Rohlik.cz ve snaze vyhovět všem, třeba lidem v karanténě, zavede od pátku limit 35 položek na nákup. Jeden zákazník bude zároveň moci uskutečnit jen jednu objednávku za den. Rohlik.cz bude každý den v 10:00, 14:00 a 17:00 otevírat další volné termíny pro objednávky, uvedl ředitel firmy Petr Pavlík. Na Košíku.cz je nákup podle výkonného ředitele firmy Tomáše Jeřábka omezen váhovým limitem, aby se tak zamezilo extrémním objednávkám. "Je nastaven poměrně mírně a zatím není potřeba ho zpřísňovat, situaci však vyhodnocujeme a pokud se výrazným způsobem změní, budeme na to samozřejmě reagovat například jeho postupným snižováním," řekl. Rohlik.cz zároveň bude platbu přijímat jen kartou předem. Výjimku budou mít stejně jako na jaře senioři a lidé s průkazem ZTP. E-shop dočasně také zastavil zpětný odběr nákupních tašek a vratných obalů. "Je třeba si uvědomit, že situace se s ohledem na zákaznickou poptávku začíná podobat letošnímu jaru, díky dobré přípravě a přijatým opatřením však dokážeme fungovat bez omezení," uvedl Jeřábek.*