PepsiCo má za druhé čtvrtletí vyšší tržby, firma zlepšila i celoroční výhled

Americký výrobce nealkoholických nápojů PepsiCo ve druhém čtvrtletí zvýšil tržby o 10,4 procenta na 22,32 miliardy dolarů (475 miliard Kč). Díky trvající poptávce a vyšším cenám svých výrobků firma také zlepšila celoroční výhled tržeb a zisku. Podnik to uvedl ve svém sdělení. 

Výsledky za druhé čtvrtletí překonaly odhady analytiků. Akcie PepsiCo díky tomu před začátkem obchodování na burze v New Yorku vykazovaly zhruba dvouprocentní růst. Výrobci balených potravin, včetně firmy PepsiCo, zvýšili ceny, aby čelili skokovému nárůstu nákladů všeho druhu - od komodit, jako je cukr, až po přepravní náklady způsobené problémy v dodavatelských řetězcích a rusko-ukrajinskou válkou. Američtí spotřebitelé ale utrácejí za limonády a občerstvení od PepsiCo a konkurenční Coca-Coly dál, navzdory rostoucím úrokovým sazbám a vyšším cenám potravin, které vytvářejí tlak na zbytné výdaje. Společnost PepsiCo v dubnu uvedla, že zvýší ceny v některých regionech, které stále zažívají vyšší inflaci. Průměrné ceny PepsiCo ve druhém čtvrtletí vzrostly o 15 procent. Čtvrtletí skončilo 17. června. Firma očekává, že takzvané organické tržby ve finančním roce 2023 vzrostou o deset procent, zatímco předchozí prognóza uváděla osmiprocentní růst. Organické tržby neberou v úvahu nedávné akvizice či odprodej majetku. Roční jádrový zisk na akcii PepsiCo předpokládá 7,47 USD ve srovnání s dřívějším odhadem 7,27 USD.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down