Nizozemská pivovarnická skupina Heineken v prvním pololetí zvýšila provozní zisk o 3,4 procenta na 1,55 miliardy eur (42 miliard Kč). Společnosti, která je třetí největší pivovarnickou skupinou na světě, se podařilo zvýšit zisk ve všech regionech s výjimkou Afriky.
Analytici v anketě agentury Reuters v průměru očekávali, že konsolidovaný provozní zisk před očištěním o mimořádné položky bude na srovnatelné bázi v prvním pololetí činit 1,53 miliardy eur. Firmě se nejvíce dařilo v Asii, mimo jiné díky dvoucifernému růstu ve Vietnamu a tamnímu zájmu o pivo značky Tiger. Společnost dosáhla vyššího zisku také v Severní a Jižní Americe. V Evropě prodal Heineken méně piva než před rokem, kdy se konalo fotbalové mistrovství světa. Společnosti, která je největším prodejcem piva na západoevropském trhu, v prvním pololetí uškodilo i špatné počasí. I tak se jí ale dařilo přesvědčit zákazníky, aby přistoupili na vyšší ceny, nebo začali kupovat dražší značky. Slabým místem naopak byla Afrika, kde se firma potýkala s dopady inflace v Nigérii. Horších výsledků dosáhla i v Kongu a v Egyptě. Heineken je třetí největší světovou pivovarskou skupinou po jedničce Anheuser-Busch InBev a skupině SABMiller, která vlastní Plzeňský Prazdroj. V České republice Heineken vlastní pivovary Starobrno, Královský pivovar Krušovice a Velké Březno. Společnost dnes ponechala beze změn odhad celoročního růstu příjmů. Nadále předpokládá, že prodej piva letos poroste pomaleji než loni.*