Největšímu světovému pivovaru Anheuser-Busch InBev stoupl v prvním čtvrtletí zisk o 5,8 procenta. Kvůli poklesu prodejů na dvou největších trzích v Brazílii a USA však zaostal za očekáváním. Pivovar to uvedl v tiskové zprávě. Výhled hospodaření na celý rok pivovar nezměnil.
Zisk před úroky, daní a odpisy (EBITDA) se zvýšil na 4,81 miliardy dolarů (přes 118 miliard Kč) ze 4,49 miliardy dolarů před rokem. Nedosáhl však na očekávaných 4,88 miliardy, zejména v důsledku prudkého propadu prodejů v Brazílii. Výrobce piv Budweiser, Stella Artois a Corona zaznamenal nižší odbyt i na americkém trhu.
Po dvou letech poklesu se objem prodaného piva na brazilském trhu sice zvýšil, příjmy z hektolitru však propadly, neboť zvýšení zdanění pivovar nepřenesl na zákazníky v plné výši. Hospodaření AB InBev také ovlivnilo téměř 40procentní oslabení brazilského realu vůči americkému dolaru, neboť polovinu nákladů má nominované v dolarech. Na americkém trhu ztratily podíl značky Bud Light a Budweiser.
Mezi pozitivní faktory patří zvýšení prodejů i příjmů v Mexiku a dobré výsledky v Číně a v Jihoafrické republice, která je jedním z nových odbytišť společnosti. Výhled hospodaření na letošní rok tak společnost nezměnila.
AB InBev má více než dvojnásobnou velikost ve srovnání s nejbližším konkurentem, kterým je pivovar Heineken. Na globální produkci piva se podílí téměř čtvrtinou.*