Čistý zisk nizozemského pivovaru Heineken v loňském roce klesl o 52 procent na 1,36 miliardy eur, což je v přepočtu 37,4 miliardy korun. K propadu přispěla skutečnost, že firma předloni vykázala mimořádný jednorázový zisk 1,49 miliardy eur. Příjmy za loňský rok stouply o 1,3 procenta na 21,3 miliardy eur.
Heineken v dnešním prohlášení dodal, že v letošním roce očekává růst objemu prodeje díky poptávce na rozvíjejících se trzích, která překoná i pokles spotřeby v Evropě. Plánuje rovněž mírné zvýšení cen. Firma však neuvedla, že čeká růst příjmů, protože se obává negativního dopadu poklesu měn rozvíjejících se zemí na výsledky. Rozvíjející se trhy se na hospodaření firmy podílejí téměř polovinou.
Heineken však letos podle agenturních zpráv plánuje zvýšit zisk, a to prostřednictvím snižování nákladů a zatím blíže neurčeného snižování počtu zaměstnanců.
Mezi značky firmy patří kromě Heinekenu, který je nejprodávanějším pivem v Evropě, také Sol, Tiger či Strongbow. Firma působí i v České republice, kde jí patří pivovary Krušovice, Velké Březno a Starobrno. Mezi její značky v ČR patří Krušovice, Zlatopramen, Starobrno, Březňák či nealkoholické Fríí. V České republice je třetím nejsilnějším hráčem na trhu s pivem, v exportu se řadí mezi nejdůležitější vývozce piva.*