Za prvních deset měsíců letošního roku vzrostl pivovaru Uherský Brod prodej vlastních značek. Například v letních měsících se meziročně zvýšil o šest procent. Uvedl to obchodní ředitel pivovaru Tibor Nechala. Pivovar nadále prodává většinu svého piva, asi 58 procent, v sudech, což je v protikladu k situaci na trhu, kde dominuje lahvové pivo.
Nechala předpokládá, že by se na klesajícím trhu v České republice měli dostat minimálně aspoň na loňská čísla. Poznamenal, že se celkový pivní trh v Česku v posledních pěti letech propadl řádově o dvacet procent. Uherskobrodský pivovar prodá většinu svého piva v tuzemsku.
Na export připadá jedenáct procent, v drtivé většině je to vývoz na Slovensko. Podle Nechaly by k udržení či posílení nynějšího prodeje mohly pomoci také nové trhy nebo rozšíření těch dosavadních. Nechala se domnívá, že export je správně zvolená cesta. Historicky, ještě před rozdělením republiky, pivovar téměř padesát procent produkce vyvážel na Slovensko. Pivovar se snaží, aby se na Slovensku uchytil více, konstatoval obchodní ředitel.
Zhruba dvanáct procent z prodaného piva tvoří takzvané speciály. Nejprodávanějším pivem ale zůstává jedenáctka Patriot. Uherskobrodský pivovar v příštím roce oslaví 120 let od svého založení a k tomu hodlá představit i nové pivo. Mělo by jít podle Nechala o konzumní pivo, ne ultraspeciál čistě k výročí. Mělo by to být pivo, které zůstane na trhu i nadále.*