Plzeňskému Prazdroji loni kvůli dopadům pandemie klesly prodeje v ČR meziročně o osm procent. V tuzemsku prodal 6,69 milionu hektolitrů piva. Značky Radegast a Birell rostly. Do podpory hospod dal pivovar přes půl miliardy korun. Celkové výsledky s exportem a licenční výrobou zveřejní největší česká pivovarnická skupina v dubnu. Uvedl to mluvčí Prazdroje Zdeněk Kovář.
Loňské prodeje zásadně ovlivnily hospody a restaurace. "Pohostinství totiž standardně tvoří dvě pětiny našich prodejů, to je víc, než je průměr trhu, a nám loni klesly prodeje v tomto segmentu o 30 procent. V Česku jsme tak prodali o 111 milionů piv méně než v předchozím roce," řekl obchodní ředitel Prazdroje Tomáš Mráz. V obchodech pivovar prodal meziročně o sedm procent balených piv víc, největší nárůst byl u lahvového piva. Podle Mráze byl pivovar od začátku pandemie v kontaktu s majiteli a provozovateli restaurací a hospod. Pravidelně zjišťuje jejich potřeby, což trvá doteď. "Zdarma jsme jim vyměňovali pivo, které jim ne jejich vinou prošlo, dodávali dezinfekce a další hygienické prostředky, zaváželi hospodám PET lahve, aby mohly prodávat pivo z okének. A také jim radili, na jakou státní podporu mají nárok a jak o ni žádat," uvedl Mráz. Pivovar je před hlavní sezonou motivoval ke zřízení zahrádek a pomáhal jim s vybavením. "Výsledkem bylo, že jsme loni v létě zaváželi do největšího počtu hospod a restaurací v historii Prazdroje," uvedl. Přes tíživou situaci plánuje podle Mráze naprostá většina hospod, které odebírají pivo z Prazdroje, po konci lockdownu pokračovat v podnikání.*