Plzeňskému Prazdroji stouply v červnu prodeje čepovaných piv meziročně o 18 procent. Firma to oznámila v tiskové zprávě. Podmínky byly v meziročním srovnání stejné – jak v červnu 2020, tak i letos už byly po celý měsíc otevřené zahrádky i vnitřní prostory restaurací. Češi tak podle obchodního ředitele Plzeňského Prazdroje Tomáše Mráze na čepované pivo, tedy sudové a tankové, v dlouhé koronavirové krizi nezanevřeli, roste obliba ochuceného Birellu.
"Jsme dokonce o čtyři procenta nad prodeji v dosud rekordním roce 2019, kdy bylo celý červen krásné letní počasí," komentoval čísla Mráz. Podle něj se ukazuje, jak moc se lidé po dlouhých měsících na popovídání s přáteli u čepovaného piva těšili a neodrazuje je ani střídání počasí. Podotkl, že letos silně roste zájem o čepované pivo bez alkoholu. Týká se to podle něj zejména ochuceného čepovaného Birellu, jehož červnové prodeje v meziročním srovnání vzrostly o více než polovinu.
V Prazdroji předpokládají, že v letních měsících návštěvnost hospod a restaurací ještě vzroste, a to zvláště v oblíbených výletních destinacích. Podle firmy tomu jednak napomohou dovolené, které budou letos Češi nejspíše podobně jako loni trávit v tuzemsku častěji než v letech před covidem, a pak také touha lidí se po několikaměsíční uzavírce opět setkávat.*