Plzeňský Prazdroj loni prodal v ČR a v cizině rekordních 11,5 milionu hektolitrů piva, meziročně o čtyři procenta více. Odbyt v zahraničí činil 4,3 milionu hektolitrů, o 4,5 procenta více než v předchozím roce, což bylo také maximum v historii firmy. Uvedla to Jitka Němečková, mluvčí největšího českého pivovaru.
Prodeje v ČR už firma zveřejnila začátkem dubna. Činily 7,2 milionu hektolitrů piva, meziročně o 3,8 procenta víc. V českých obchodech firma posílila o pět procent, u čepovaného piva o více než dvě procenta.
Přímý export Prazdroje vzrostl loni téměř o 13 procent a překročil 1,7 milionu hektolitrů. Podle mluvčí rostl vývoz téměř do všech významných exportních oblastí, nejvíce, o třetinu, vzrostl v Polsku. "Výrazně posilujeme nejen v evropských zemích, ale také v Rusku a východní Asii. Jižní Korea je nyní naším třetím největším exportním trhem, daří se nám ale také v Japonsku," řekl generální ředitel Grant Liversage.
Pivovar opět celosvětově posílil export prémiového ležáku Pilsner Urquell, který se vaří výhradně v Plzni. Loni ho vyvezl přes 1,1 milionu hektolitrů, meziročně o desetinu víc. "Nejvíce rostl export v sudech, skoro o 15 procent. Dařilo se i tankovému pivu. Počet našich zahraničních tankoven se loni zvýšil z 90 na 131," dodal Liversage.
Druhou nejúspěšnější exportní značkou Prazdroje je Velkopopovický Kozel, jehož přímý export loni vzrostl o 16 procent. Nejvíce ho pivovar vyvezl do Jižní Koreje, kde si oblíbili hlavně černou variantu. Licenční výroba Velkopopovického Kozla ve světě zůstala s 2,6 milionu hektolitrů na úrovni roku 2017.*