Plzeňský Prazdroj loni prodal v České republice a v cizině téměř jedenáct milionů hektolitrů piva, o necelý milion hektolitrů víc než v roce 2015. Vývoz do více než 50 zemí posílil o deset procent. Prodej na domácím trhu se zvýšil o 2,7 procenta na sedm milionů hektolitrů piva. Nejvíce šly na odbyt ležáky plzeňského typu a cider Kingswood, jehož konzumace oproti roku 2015 stoupla o 20 procent. Potvrdila to mluvčí Prazdroje Jitka Němečková.
Celkový loňský domácí růst táhl zejména zájem o prémiová piva. Ležáku Pilsner Urquell lidé na českém trhu vypili o sedm procent více. Úspěch zaznamenaly i ležáky Velkopopovického kozla s nárůstem o 14 procent a další dvě značky z portfolia pivovaru – Gambrinus a Radegast – růstem o šest, respektive o devět procent. Prodeje tankového piva se loni zvýšily o čtyři procenta.
Koncem března pivovar oznámil, že zvýšil vývoz prémiového piva Pilsner Urquell meziročně o deset procent na 970 000 hektolitrů. Klíčovými trhy zůstaly tradiční exportní země, jeho obliba roste také v exotických destinacích. Podíl čepovaného piva na exportu Pilsner Urquell už tvoří pětinu a ve světě přibývá tankových hospod s plzeňským ležákem.
Plzeňský Prazdroj převzala letos 31. března japonská skupina Asahi. Největšího výrobce piva v ČR koupila s dalšími čtyřmi evropskými pivovary. Dá za ně téměř 200 miliard korun. Organizace těchto firem nyní nese název Asahi Breweries Europe Ltd. a bude přímo podřízená společnosti Asahi Group Holdings Ltd. v Tokiu. Regionální centrála je v Praze.