Největší český pivovar Plzeňský Prazdroj loni meziročně zvýšil zisk zhruba o 300 milionů Kč na 4,8 miliardy Kč. Tržby mu stouply o půl miliardy na rekordních 17 miliard korun. Sdělil to mluvčí společnosti Zdeněk Kovář. Kapitálové investice firmy loni činily 1,5 miliardy Kč. Na domácím trhu společnost prodala meziročně o procento více piv, a to 7,3 milionu hektolitrů. Pivovar vlastní od konce března 2017 japonská skupina Asahi. Letošní výsledky ale budou výrazně ovlivněné pandemií koronaviru.
Společnost loni prodala rekordních 11,7 milionu hektolitrů piva, meziročně o procento více. Z toho prodeje v zahraničí činily 4,5 milionu hektolitrů, což je nové maximum a nárůst o 2,5 procenta. Dařilo se oběma exportním značkám, jak ležáku Pilsner Urquell, tak Velkopopovickému Kozlu. Plzeňský Prazdroj vyváží pivo do více než 50 zemí na světě, což z něj dělá největšího exportéra českého piva. Na daních včetně spotřební odvedla firma loni šest miliard korun.
"Naše domácí prodeje výrazně podpořily úspěšné novinky, ať už v kategorii ležáků, tak mezi nealkoholickými pivy. Příkladem je čepovaná Gambrinus 11," uvedl generální ředitel Prazdroje Grant Liversage.
Letos chce společnost investovat více než 300 milionů korun do návratu k normálnímu životu po koronavirové pandemii.
Všechny české pivovary loni meziročně zvýšily výrobu o 1,6 procenta na 21,6 milionu hektolitrů, uvedl již dříve Český svazu pivovarů a sladoven. Šlo o rekordní výstav druhý rok za sebou. Letos produkce klesne kvůli koronaviru a vládním restriktivním opatřením.*