Podle akčních letáků se velikonoční pečení meziročně prodraží zhruba o pětinu

Ingredience na velikonoční pečení v akčních letácích podle analýzy společnosti Česká distribuční meziročně zdražily průměrně o 22 procent. Z vybraného zboží nejvíce vzrostla cena pšeničné polohrubé mouky, a to o 57 procent. Zatímco loni na Velikonoce jí kilogram lidé ve slevě sehnali za 11,4 koruny, letos za ni v akci zaplatí v průměru 17,9 koruny. Vejce velikosti M v akčních letácích zdražila o 39 procent na 31,2 koruny za deset kusů. Analýzu provedla firma Česká distribuční, dceřiná společnost Vltava Labe Media, která je největším distributorem akčních letáků v České republice.

Zákazníci letos na Velikonoce zaplatí přibližně o polovinu více za vanilkový cukr, jeden kus v akci seženou průměrně za tři koruny. Cena litru polotučného mléka se meziročně ve slevě nezměnila, dostupné je za 10,9 koruny. Jedinou z vybraných ingrediencí, která v akci meziročně zlevnila, konkrétně o 15 procent, je prášek do pečiva. Lidé za jeden zaplatí asi 1,7 koruny.

Průměrná sleva devíti vybraných položek byla letos podle ředitele České distribuční Petra Sikory 28 procent, o pět procent méně než loni. Náklady na ingredience na velikonoční beránka činí v průměru 60,5 koruny, se slevou ho lidé mohou upéct za 44,8 koruny. Průměrné výdaje na mazanec letos dosahují 91,6 koruny, v akcích mohou lidé ušetřit kolem 26 korun.

Česká distribuční analyzovala letáky sedmi největších tuzemských řetězců z období před loňskými a letošními Velikonocemi.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down