Unie výrobců a dovozců lihovin ČR odmítá návrh ministerstva zdravotnictví, aby reklama na alkohol nezobrazovala živé bytosti. Podle unie jde o populistický krok, který problémové skupiny pijáků neosloví. Uvedl to výkonný ředitel unie Vladimír Darebník.
Ministr zdravotnictví Adam Vojtěch uvedl, že resort regulaci reklamy na alkohol připravuje a chce ji omezit také časově. "Reklama by neměla vzbuzovat dojem, že alkohol je 'dobrý kamarád', což se stále ještě děje," uvedl v úterý ministr Vojtěch. Zvažuje také podání podnětů k orgánům, které reklamu regulují.
"Domníváme se, že jde o populistický a zcela nepromyšlený krok," uvedl Darebník. Podle něj by šlo o zásah do svobody podnikání. Časové omezení reklamy pak podle něj nemá žádný smysl. "Pokud se podíváme na spotřebu alkoholu u mladých lidí a mladistvých, kvůli kterým je toto opatření navrhováno, ta se v poslední době rapidně snižuje. A ať už v souvislosti s preventivními akcemi organizovanými různými neziskovými organizacemi a podporovanými i výrobci lihovin nebo v souvislosti se změnou společenského klimatu a přechodem mladistvých na jiné formy zábavy," sdělil ředitel.*