Ministerstvo zemědělství rozhodlo, že v příštím roce spolu s kampaněmi na Klasu a Regionální potravinu přidá ještě speciální kampaň na propagaci biopotravin v předpokládaném objemu asi 30 milionů korun. Uvedl to počátkem července na Bioslavnostech ve Starém městě pod Sněžníkem, které již pojedenácté pořádala společnost Pro-Bio v areálu své společnosti, ministr zemědělství Marian Jurečka.
Ministr také prozradil plány na osvětovou kampaň ekologického zemědělství v příštím roce. „Za ty dva a čtvrt roku, co dělám práci ministra, vnímám také to, že je tady deficit informovanosti široké veřejnosti o tom, co všechno je za produkcí bio výrobků. Nemyslím teď pouze zdravotní faktory, ale zejména celý přístup v rámci výrobního procesu ve vztahu k životnímu prostředí, důvody, proč mají bio výrobky vyšší cenu než konvenční výrobky a další souvislosti v ekologickém zemědělství,“ řekl ministr a pochválil firmy, které již umí široké veřejnosti prezentovat agrární sektor jako moderní odvětví s novými technologiemi a zajímavými výrobky. „Obzvláště v bio zemědělství je to dvakrát tak důležitější, protože zde bojujeme s různými klišé a s nepoměrem ploch ekologického zemědělství vůči procentu bio výrobků v rámci celého sektoru potravin,“ poznamenal Jurečka Připomněl, že v České republice se ekologicky obhospodařuje skoro 12 procent výměry zemědělských ploch. Podíl biopotravin na českém trhu však podle něj pokulhává. „To je potřeba nějakým způsobem dát do souladu,“ doplnil. Podle ministra právě takové akce jako Bioslavnosti jsou důležité pro to, aby široká veřejnost viděla, jaké kvality umí české firmy v bio sektoru dosáhnout. „Návštěvníci si tak udělají sami obrázek o tom, jak ekologičtí zemědělci vyrábějí své produkty, což je pak může ovlivnit při nakupování,“ řekl.