Propad produkce sudového piva v českých pivovarech na úkor lahvového by se měl brzy zastavit. Pivovary aktuálně asi 55 procent své produkce lahvují, zbytek dávají do sudů. Ještě před několika lety to bylo ale naopak. Uvedl to v Brně pivovarský odborník Antonín Kratochvíle.
Podle Antonína Kratochvíle poměr sudového a lahvového piva není každý rok stejný. Příčiny poklesu zájmu o sudové pivo jsou údajně zejména cenové. Například točená dvanáctka je podstatně dražší než lahvová v supermarketu, poukázal Kratochvíle.
Podle něj se tím blížíme k situaci, která je v západoevropských zemích, kde byl vždy větší podíl piva lahvového. Propad sudového piva už dál ale podle jeho názoru nebude pokračovat. Zdůvodnil to společenskou rolí piva.
K zájmu o lahvové pivo podle něj přispěly i moderní technologie. Lahvové pivo je kvalitnější než v minulosti. Také mladší generace inklinuje například k takzvaným radlerům - míchaným nápojům z piva, které se prodávají zejména lahvované.
Podpořit prodej sudového piva má nová soutěž Zlatý soudek Pivex. Podle Jiřího Morávka z pořádající agentury SNIP & CO na prodeje piva mají vliv i masivní kampaně vinařů a výrobců destilátů.*