Výrobci potravin z Česka se mohou opět zapojit do soutěže o značku Česká chuťovka, která jim má pomoci proniknout s jejich produkty do povědomí zákazníků. Přihlášky mohou posílat do 16. září. Ocenění, která se udělují v deseti kategoriích, mají být předána 2. listopadu v sídle Senátu, pokud to epidemická situace umožní, oznámili dnes organizátoři.
Dosud podle pořadatelů ocenění obdrželo 226 potravinářů. Označení Česká chuťovka získalo zatím 1196 výrobků, dalších 225 dosáhlo na označení Dětská chuťovka. Loni v soutěži o "značku, která si na nic nehraje", získalo ocenění 185 produktů. V souběžné soutěži o značku Dětská chuťovka, kterou hodnotí dětská porota, uspělo 35 pokrmů pro děti ve věku od šesti do 16 let.
Soutěž, která se koná třináctým rokem, především pomáhá spotřebitelům objevit chutné české potraviny. Umožňuje dát o sobě vědět i malým a středním výrobcům, kteří jinak nemohou konkurovat velkovýrobcům v nákladech na reklamu, a proniknout s jejich produkty do povědomí spotřebitelů.
Hlavním kritériem soutěže je především chuť, ale i vzhled, vůně a konzistence výrobku, uvedli pořadatelé ze společnosti Sympex Group. Soutěž pořádají ve spolupráci s Ministerstvem zemědělství, Senátem a jeho komisí pro rozvoj venkova a Vysokou školou chemicko-technologickou v Praze. Se soutěží bude letos propojen Jarmark chutí, který se uskuteční 24. září na kolonádě Domu kultury Teplice souběžně s konferencí o výživě a zdraví.*