Na Mendelově zemědělské a lesnické univerzitě v Brně se 4. června 2008 sešli odborníci a zástupci firem (celkem 100 účastníků) na semináři o marketingu potravinářských výrobků, v jehož rámci byla slavnostně spuštěna potravinářská soutěž o prestižní označení ochrannou známkou Zlatá chuť jižní Moravy a Chuť jižní Moravy. Do soutěže se mohou firmy hlásit až do 11. srpna 2008. Iformoval o tom z PR oddělení Mendelovy zemědělské a lesnické univerzity Kateřina L. Brettschneiderová.
Byl předložen harmonogram soutěže pro letošní rok a plán oslav Jihomoravských dožínek, jejichž cílem je oslovit mladou generaci, pozitivně ovlivňovat profesní volbu, obnovit pozitivní tradice a hodnoty se zaměřením na region jako celek i na specifika mikroregionů, pokračovat v podpoře rozvoje venkova a jeho nosné části, tedy zemědělství (produkční i neprodukční).