Ode dneška až do 15. února se v Moskvě koná největší potravinářský veletrh ve východní Evropě – PRODEXPO 2008. Na patnáctém ročníku této prestižní přehlídky se objeví i expozice Státního zemědělského intervenčního fondu a národní značky kvality Klasa, sdělil Vilém Frček z tiskového oddělení Státního zemědělského intervenčního fondu.
Stánek Státního zemědělského intervenčního fondu (SZIF) o rozloze 65 m2 se nachází v Pavilonu 2, sálu 1 E70. Prezentuje se tam šest držitelů národní značky kvality Klasa. Artifex Instant, s. r. o., nabízí rozpustné nápoje s příchutí, Carla, spol. s r. o., se zaměřuje na výrobu cukrovinek, bonboniér či cukrářských polev, Polabské mlékárny, a. s., se představí tvarohovými dezerty, Madeta, a. s., přivezla mléko, sýry a mléčné výrobky pro děti, stejně jako společnost Accom Holding, do které patří Bohušovická mlékárna, a. s., a Choceňská mlékárna, s. r. o. Maso Planá nabízí šunky, paštiky, klobásy a jiné masné výrobky, informoval Frček.
Expozice se bude účastnit také české ministerstvo zemědělství. Stánek SZIF dnes navštíví i český velvyslanec v Moskvě Miroslav Kostelka a obchodní rada v Rusku Bohuslav Strejc. Podle jeho slov se české firmy dokáží prosazovat na ruském trhu stále výrazněji.
„Ruský trh je pro naše výrobce výzvou. Uspět tu se svými výrobky však nemůže každý. Prezentace na veletrhu PRODEXPO je dobrou příležitostí, jak se uvést. Účast pod značkou Klasa je skvělou vizitkou, zárukou kvality,“ říká Klára Bolečková vedoucí oddělení marketingu SZIF, jež značku Klasa spravuje.
Ruská federace je významným obchodním partnerem České republiky, v roce 2005 zaujímala 7. místo v agrárním vývozu. Veletrh PRODEXPO je nejvýznamnějším potravinářským veletrhem ve východní Evropě a během své existence hrál důležitou roli v nasměrování ruského trhu s potravinami. PRODEXPO se zaměřuje na vysokou kvalitu potravin a tím nastavuje standard pro svůj domácí trh. Stejně jako u nás hraje kvalita potravin čím dál tím větší roli v nákupním rozhodování spotřebitelů, i v Rusku mají kvalitní potraviny své místo na trhu jisté, doplnil Frček.
Veletrh PRODEXPO se může pyšnit pravidelnou účastí firem, jež chtějí najít své místo na ruském trhu. V roce 1994, kdy veletrh začínal na ploše 8949 m2, měl 450 vystavovatelů. V loňském roce už to bylo 2197 vystavovatelů z 61 zemí světa na ploše 42 585 m2.