Plzeňský Prazdroj loni prodal v Česku 7,2 milionu hektolitrů piva, meziročně o 3,8 procenta víc. V obchodech firma posílila o pět procent, u čepovaného piva o více než dvě procenta. Nejvíce se dařilo nealkoholickým pivům, růst táhly i ležáky a cidery, řekla mluvčí největšího českého pivovaru Jitka Němečková.
Objemy prodejů v zahraničí zveřejní Prazdroj během dubna. Předloni prodal pivovar v ČR a v cizině přes 11 milionů hektolitrů piva, meziročně téměř o tři procenta více. Odbyt v zahraničí přesáhl v roce 2017 čtyři miliony hektolitrů a meziročně se zvýšil o osm procent.
Prazdroji se loni v ČR podařilo otočit klesající vývoj posledních let v hospodách a restauracích a zvýšil prodeje čepovaných piv o více než dvě procenta. K úspěchu podle mluvčí přispělo velmi teplé počasí s dosud nejdelší hlavní letní sezonou. Výrazně se projevila také dlouhodobá podpora zlepšování prostředí, provozu a služeb hospod a restaurací.
"Z průzkumů víme, že hospody, které se zapojily do našich programů podpory a zvýšily kvalitu nabízených služeb, rostly rychleji než zbytek trhu," řekl obchodní ředitel pivovaru Tomáš Mráz. Podle něj pomohlo také rozšiřování konceptových hospod, jichž loni přibylo 13. Kromě Srdcovky, Kozlovny a Radegastovny představil pivovar nový koncept hospod s pivem Pilsner Urquell – Plzeňka. Úspěšné byly i speciály zvané Volba sládků v 1500 hospodách v ČR, jejichž prodeje vzrostly o 14 procent.*