Plzeňský Prazdroj postaví v plzeňském areálu nový automatizovaný sklad za stovky milionů korun. Stát by měl zhruba za 1,5 roku. Součástí bude také automatizovaná přeprava zboží ve skladu, což umožní efektivnější skladování i rychlejší expedici zboží. Uvedl to technický ředitel největšího českého pivovaru Pavel Šemík.
"V areálu v Plzni připravujeme nový automatizovaný sklad, který v budoucnu rozšíří naše skladovací kapacity. Práce na něm začaly letos v červenci, hotový by měl být začátkem roku 2023," uvedl. Podle něj jde o investici v řádu stovek milionů korun.
Plzeňský Prazdroj, který produkuje značky Pilsner Urquell, Radegast, Gambrinus, Velkopopovický Kozel a Birell, se během téměř 1,5 roku trvající pandemie koronaviru silně potýkal s omezeními provozu hospod a restaurací. "Přesto i letos pokračujeme v investicích do výroby v celkové výši jedné miliardy korun. Dokončili jsme novou varnu v Nošovicích (Radegast), rozšiřujeme skladovací prostory v Plzni a navyšujeme varní kapacitu ve Velkých Popovicích," řekl mluvčí skupiny Zdeněk Kovář.
Prazdroji klesl loni čistý zisk o pětinu na 3,8 miliardy korun. Tržby se meziročně snížily o více než miliardu korun na téměř 16 miliard Kč. Hlavním důvodem nižších hospodářských výsledků bylo dlouhodobé uzavření pivnic vinou pandemie, a s tím spojený nižší prodej piv. Pivovar prodal loni v tuzemsku a v zahraničí téměř 11,2 milionu hektolitrů piva, meziročně o 4,2 procenta méně. Prodej v ČR klesl meziročně o osm procent na 6,69 milionu hektolitrů, v cizině meziročně vzrostl o jedno procento na 4,52 milionu hl. Pivovar, který od roku 2017 vlastní japonská skupina Asahi, zdraží od října většinu produktů o tři procenta, v průměru o 46 haléřů na půllitr. Po třech letech se změny dotknou také čepovaných piv.*