S výrazným poklesem prodeje kávy se začala loni na jaře kvůli nastupující pandemii koronaviru potýkat pražírna kávy Café Gape v Olomouci-Lošově. Po uzavření vysokých škol a restaurací přišla prakticky ze dne na den o tyto důležité zákazníky. Pražírně se v následujících měsících podařilo výpadek odbytu z větší části nahradit vyšším prodejem kávy malospotřebitelům prostřednictvím e-shopu. "Dostali jsme se už na úroveň, která nás drží nad vodou," řekl jednatel Café Gape Petr Rajt.
Rodinná pražírna Café Gape v předchozích letech prodávala kávu zejména do restaurací a vysokým školám. Loni na jaře ale pracně budované prodejní kanály přerušila pandemie. "Uzavření vysokých škol jsme ještě moc neřešili, protože jsme měli spoustu dalších velkých odběratelů. Krátce poté ale přišla vlna zavírání restaurací a hospod, což už jsme pocítili velmi silně. Během krátké doby jsme přišli o zhruba polovinu našich zákazníků," uvedl Rajt.
Další citelnou ranou bylo pro firmu omezení provozu kanceláří, do kterých Café Gape dodávala značnou část produkce. Na jaře jí ale prodej pražené kávy klesl o 60 až 70 procent. Zatímco před epidemií firma měsíčně vyrobila tunu pražené kávy, v březnu produkce spadla na 300 kilogramů.
Firma Café Gape proto soustředila síly na rozvoj prodeje prostřednictvím internetu, což se jí v následujících měsících vyplatilo.
"Úplně jsme převrátili naše obchodní uvažování. Místo na velké odběratele jsme se soustředili na drobné zákazníky. Prodej v on-line prostředí se začal postupně zvyšovat a teď jsme se dostali na úroveň 70 až 80 procent původní produkce, " podotkl Rajt.*
Tak to by mne třeba zajímalo, jak si během pandemie vedla firma Tchibo... My jsme si tedy, konkrétně z této stránky zde - https://www.penepex.cz/kategorie/kava-/kavove-kapsle/tchibo/ , pořizovali jejich kávové kapsle a byli bychom moc smutní, kdyby tato firma zkrachovala a nedala by to. Jsme velicí fanoušci Tchiba 🙂