V březnu spustí skupina českých zemědělských a potravinářských podniků projekt Dny otevřených dveří. Jednotlivé firmy představí své provozy a výrobky. Cílem akce je ukázat, že české potravinářství má vysokou úroveň kvality výrobků i používaných technologií. Informovali o tom dnes zástupci potravinářských podniků, které se na projektu podílejí. Iniciativa také během tří týdnů spustí web Česká potravina s užitečnými informacemi pro spotřebitele.
Oficiální název seskupení je České potraviny - Potraviny bez obalu. Sdružení vzniklo z iniciativy Andreje Babiše, který vlastní největší agropotravinářskou skupinu v České republice Agrofert. Hlavním cílem seskupení je zlepšit pověst českých výrobků.
Sdružení České potraviny - Potraviny bez obalu má navázat na podobný projekt vzniklý v roce 2010. Iniciativu zemědělských a potravinářských firem tehdy podpořilo takřka 700 podniků s ročním obratem asi 120 miliard.
Silné zájmové skupině se podařilo prosadit do tuzemské legislativy návrh, podle kterého musí dovozci potravin živočišného původu od května 2011 nahlašovat příchod zásilky do Česka nejpozději 24 hodin dopředu. Nová skupina se aktuálně mimo jiné snaží o to, aby u nebalených potravin byla uzákoněna povinnost uvést podíl hlavní složky výrobku a informace o tom, kdo produkt vyrobil a z jaké země pochází. To je v Česku nyní povinné jen u některých nebalených výrobků, například u ovoce a zeleniny.