09.07.2018 | 08:07
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Pro výrobce nealko nápojů letos začala sezóna o měsíc dříve

Prodeje nealkoholických nápojů letos v květnu dosahovaly podle výrobců rekordních hodnot. Během teplých dní se prodeje zvyšují o desítky procent, počasí je tak jedním z hlavních faktorů, které prodeje ovlivňují. Pokud teplo přetrvá, měl by být letošní rok úspěšný, vyplývá z ankety mezi výrobci.

Svaz výrobců nealkoholických nápojů má zatím stejně jako Český statistický úřad oficiální údaje o spotřebě z předloňska. Podle nich se trh s minerálními vodami a nealkoholickými nápoji tehdy meziročně snížil o 0,8 procenta na 247,8 litru na obyvatele. Nedosahuje tak hodnot z minulého desetiletí, kdy se spotřeba blížila 300 litrům na obyvatele.

V teplých dnech podle ředitele strategického marketingu Karlovarských minerálních vod Ondřeje Postránského logicky roste zájem o nealkoholické nápoje a proti mimosezónnímu období může být až dvojnásobný.

"Během teplých dnů se prodeje zvyšují v řádu desítek procent. Největší růst zaznamenáváme u pramenité vody Rajec a u čepovaných nápojů, kde vévodí Kofola následovaná malinovkou a oranžádou od Top Topicu," dodala mluvčí Kofoly Jarka Musilová. V letošním roce začala podle ní letní sezóna o měsíc dříve.

Dřívější start letní pitné sezóny potvrzuje také PepsiCo. "Teplejší počasí se pozitivně promítlo do našich prodejů vod už v dubnu a květnu, ve srovnání s loňskem narostly například prodeje naší pramenité vody Toma téměř o 20 procent," řekl manažer značky Michal Vávřil.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down