15.04.2015 | 01:04
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Prodej balené zmrzliny klesl

Prodej balené zmrzliny v České republice loni klesl zhruba o čtyři procenta kvůli náhlému ochlazení v posledním prázdninovém měsíci. V hodnotovém vyjádření se prodej zmrzliny v roce 2014 snížil o dvě procenta. Trh s balenou zmrzlinou tak dosáhl částky 2,92 miliardy korun. Vyplývá to z údajů, které zveřejnila potravinářská firma Bidvest (dříve Nowaco).

"Celý trh poklesl zhruba o dvě procenta. Důvodem byl měsíc srpen, který je pro prodeje zmrzliny klíčový a ve kterém se spotřeba zmrzliny propadla o 25 procent kvůli chladnému počasí. Ostatní poměrně příznivé měsíce už tento výpadek nedokázaly smazat," uvedl manažer Bidvestu pro značku Prima Lukáš Dědek. Každý Čech podle loňských údajů společnosti Nielsen ročně zkonzumuje přes tři litry zmrzliny, tedy přibližně 20 kusů. Celkem si lidé koupí ročně zhruba 34 milionů litrů zmrzliny, z čehož je 13 milionů litrů jednotlivých porcí a 21 milionů litrů rodinných balení zmrzliny.
Údaje o prodeji zmrzliny řadí Česko statisticky do evropského průměru. Největší spotřebu zmrzliny v Evropě mají skandinávské země, přes deset litrů na osobu a rok.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 ČTK. Profi Press, s.r.o. využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
crossmenuchevron-down