Aféra se zaměňováním hovězího masa za koňské způsobila, že prodej mražených jídel s obsahem hovězího masa ve Francii už třetí týden v řadě klesá. Konzultační společnost Nielsen odhadla, že výrobci potravin kvůli poklesu zájmu přišli na tržbách odhadem už asi o dva miliony eur, což je v přepočtu asi 51 milionů korun.
Dopady aféry mohou mít ale i trvalé následky na výrobce mražených potravin. Průzkum mezi spotřebiteli totiž ukázal, že více než třetina lidí, kteří byli zvyklí mražené potraviny s obsahem hovězího kupovat, se této kategorii hodlá do budoucna úplně vyhýbat.
Francie je jednou ze zemí, která je skandálem zasažena nejvíce. Podvody s masem se objevily ve více zemích, včetně České republiky, a jsou v takovém rozsahu, že se problém řeší na celoevropské úrovni. Podrobně se zkoumá celý potravinový řetězec.