Přestože prodej vánočního cukroví z velkých pekáren i menších cukráren a pekařství v posledních letech mírně roste, čeští spotřebitelé dávají přednost domácímu pečení. Zvyšuje se obliba nákupu cukroví po internetu s tím, že druhová skladba se moc nezměnila. Vyplývá to z odpovědí obchodníků a pekařů.
Prosinec je období pro pekárny nejvíce exponované, proto se v pekárnách peče i na více směn proti jiným obdobím v roce. Uvedl to mluvčí skupiny Agrofert Karel Hanzelka. V předvánočním období jdou podle Hanzelky nejvíce na odbyt vánočky všeho druhu, zájem je také o vánoční čajové pečivo, mikulášské perníčky, štoly či sněhové pečivo. V tomto období jsou i vyšší tržby v porovnání s ostatními měsíci v roce, potvrdil mluvčí.
Zájem o cukroví mírně stoupá, nicméně český zákazník stále dává přednost domácímu pečení a kupuje nutné ingredience, sdělil mluvčí obchodního řetězce Kaufland Michael Šperl. Český spotřebitel je podle něj spíše konzervativní a preferuje ověřené druhy pečiva. To potvrzuje mediální zástupce společnosti SPAR Česká obchodní společnost Aleš Langr. Zákazníci řetězce podle něj nakupují především cukroví, které připomíná domácí výrobky.
Většina cukrářství již objednávky na vánoční cukroví přestala přijímat, nebo tak učiní v nejbližších dnech. Podle Martina Hořínka z internetového obchodu Cukroví.cz firmě prodeje rok od roku postupně stoupají. Lidé se podle něj o cukroví začínají zajímat už v září. Objednávky obchod přijímá od října. Křivka množství objednávek je nejstrmější začátkem listopadu, potom je lineární až do ukončení, uvedl Hořínek. Například perníčky kvůli změknutí začínají pekařky péct již v půlce listopadu, pečení vrcholí od začátku prosince. V těchto dnech firma začíná rozesílat cukroví poštou. Do vybraných oblastí následně vyjíždí její zaměstnanci cukroví rozvážet.*