Firma Upfield ČR, prodejce margarínů značek Rama, Flora nebo Perla, loni meziročně zvýšila zisk o 14,9 procenta na 36,3 milionu Kč. Společnost ale prodala o téměř 14 procent méně produktů. Podle firmy to způsobila stoupající cena másla, která ovlivňuje i cenu rostlinných tuků. Tržby za prodej zboží společnosti meziročně stouply o 7,1 procenta na 972,6 milionu Kč. Vyplývá to z výroční zprávy firmy umístěné ve Sbírce listin.
Společnost prodává také rostlinné tuky Rama nebo Créme Bonjour. Firma ve výroční zprávě napsala, že kvůli růstu nákladů se loni zvedla cena margarínů o 17 procent, což vedlo k poklesu objemu prodaných kusů výrobků z portfolia společnosti o 13,8 procenta. Dále uvedla, že na prodej margarínů má významný vliv cena másla, protože spotřebitele je volí jako alternativu ke spotřebě tuků. "Máslo je navíc podporováno různými výroky odborníků na výživu, o jeho přínosech pro zdraví, ačkoli to nebylo objektivně prokázáno," stojí ve zprávě. Zpráva uvádí, že v rámci rozvoje udržitelnosti a ochrany životního prostředí se do roku 2025 zavázala zrušit plastové obaly. Chce také rozvíjet kategorii rostlinných alternativ, které jsou podle společnosti méně náročné na životní prostředí. Dodává, že veškerý palmový olej používaný ve výrobě produktů společnosti je získáváno udržitelným způsobem a firma hledá cesty, jak do budoucna palmový olej ve svých výrobcích zcela nahradit. Upfield vznikl po odprodeji části firmy od nadnárodního producenta Unilever. Čtvrt kilogramu másla podle Českého statistického úřadu (ČSÚ) minulý rok v lednu stálo v průměru 32,69 Kč. Cena začala stoupat v druhé polovině roku a v prosinci stálo čtvrt kilogramu 42,22 Kč. Letos v srpnu byla podle ČSÚ průměrná cena 55,99 Kč za čtvrt kilogramu.*