Spotřeba biopotravin v Evropě dosahuje hodnoty více než patnáct miliard eur ročně. Růst spotřeby biopotravin je na trhu přitom výrazně větší než spotřeby všech potravin. Zvyšování prodejů biopotravin ve většině středoevropských a východoevropských zemí dosáhl vloni desítky procent a očekává se, že poptávka po biopotravinách, bionápojích a ekologickém zboží se bude nadále prudce vyvíjet, uvedl Tom Vaclavik z Green marketingu. Proto v příštím roce proběhne Bio Summit 2008, který reaguje právě na trend rostoucí poptávky po biopotravinách v Evropě a představí příležitosti pro obchod s biopotravinami v České republice.
Dnešní spotřebitel je zejména v oblasti potravin a nápojů ekologicky a eticky vzdělanější než kdykoli dříve, zvyšuje se potřeba zákazníků vědět, odkud pochází potraviny, které konzumují. Pracovníci marketingu, komunikace či corporate responsibility si kladou otázky jak na straně výrobců, tak v maloobchodě. Ptají se, jsou to aktivity skutečně vyvolané spotřebiteli – nebo je to něco, co prosazují sami obchodníci? Opravdu zákazníci chápou, co kupují? Jak porozumět jejich postojům a nabídnout jim, co požadují? Čemu dávají prioritu - biopotravinám, férovému obchodu, zboží s nízkou uhlíkovou stopu, domácímu zboží...?
Ve snaze o nalezení jejich odpovědí rozhodly se společnosti Green marketing a Blue Events uspořádat 27. března 2008 mezinárodní odbornou konferenci BioSummit na téma marketing a prodej biopotravin, a to v rámci doprovodného programu veletrhu BioStyl v Průmyslovém paláci na pražském Výstavišti.
Konference je určena pro top management maloobchodních řetězců, současných či potenciálních výrobců biopotravin, specializovaných bioprodejen, nezávislého maloobchodu, gastro provozoven a hotelů a velkoobchodů, a dále pro zástupce reklamních, průzkumných a servisních agentur, svazů, asociací, státních institucí a médií.
Bio Summit nabídne příležitost pro interaktivní diskuse s nejrespektovanějšími odborníky v oboru biopotravin v Evropě, od kterých se lze dozvědět, jak úspěšně využít segment biopotravin ke zvýšení tržeb a loajality zákazníků, jaká specifika má trh s biopotravinami, v čem se liší očekávání zákazníků či jaké komunikační strategie v oboru biopotravin lze nejlépe využít.