Společnost Pivovary Staropramen loni mírně zvýšila prodeje v Česku i zahraničí na 3,16 milionu hektolitrů piva. Meziročně je to o 15 000 hektolitrů víc. Za pozitivním vývojem stál především růst prodejů Staropramenu v zahraničí, Braníku v České republice a neustálé hledání nových příležitostí na trhu. Firma to dnes uvedla v tiskové zprávě.
Vývoz Staropramenu se loni zvýšil o osm procent. "Překročení hranice 600 000 hektolitrů piva na vývoz je pro nás důležitým milníkem a motivací do budoucna," uvedl generální ředitel společnosti Pivovary Staropramen Zbyněk Kovář. V zahraničí se dařilo Staropramenu především na Slovensku, ve Velké Británii a Německu. Firma uvádí, že na některých trzích, jako jsou Británie, Švédsko či Slovensko, je smíchovské pivo nejprodávanější českou importovanou značkou.
Prodeje plechovkových piv napříč portfoliem firmě meziročně vyrostly o 26 procent. "Segment retail v Česku i loni pokračoval v růstu. Dále posiloval trend obliby spotřebitelsky pohodlných balení, tj. plechovek a PET lahví. Na tento vývoj trhu firma reagovala investicí 50 milionů korun do rozšíření plechovkové stáčecí linky v pivovaru Staropramen," uvedla společnost ve zprávě. Pokles prodeje piva v restauracích se loni podle firmy zpomalil.
Firma loni spustila nový koncept restaurací s názvem Naše hospoda. Hospodští v rámci konceptu v roce 2014 otevřeli první čtyři podniky. Do budoucna do něj Pivovary Staropramen plánují zapojit desítky hospod především ve středně velkých a menších městech po celé ČR. Již 15 let skupina provozuje formou franšízinku tři desítky restaurací a barů Potrefená husa.
Pivovarům Staropramen patří dlouhodobě na českém pivovarském trhu druhá příčka za Plzeňským Prazdrojem. Od roku 2012 je součástí severoamerické pivovarské skupiny Molson Coors. Ta je koupila od investiční společnosti CVC Capital Partner za 2,7 miliardy eur, do roku 2009 pivovary vlastnil pivovarský gigant Anheuser-Busch InBev.*