Společnost Pivovary Staropramen v loňském roce prodala v Česku i zahraničí celkem 3,14 milionu hektolitrů piva, podobně jako předloni. K mírnému nárůstu prodejů o 1200 hektolitrů přispěly inovace i rostoucí zájem o tradiční piva. Firma si díky loňským výsledkům upevnila pozici tuzemské pivovarské dvojky. Společnost to oznámila na tiskové konferenci v Praze. V prodejích není zahrnuta licenční výroba piva v zahraničí.
Firma loni zvýšila tržní podíl v maloobchodu i v oblasti gastronomie. Hlavní značka Staropramen si udržela prodeje z předchozího roku. Rostl význam značky Braník. Její prodej překonal hranici jednoho milionu hektolitrů. Pivovary Staropramen loni nově začaly vyvážet pivo do Finska, Běloruska či Spojených arabských emirátů. Pivo Staropramen je dnes možno zakoupit ve 38 zemích světa.
Podle interních odhadů firmy celkový tuzemský trh loni klesl o tři až čtyři procenta, řekl generální ředitel Pivovarů Staropramen Zbyněk Kovář.
Pivovarům Staropramen patří dlouhodobě na českém pivovarském trhu druhá příčka za Plzeňským Prazdrojem, který loni prodal téměř 9,7 milionu hektolitrů piva. Společnost provozuje dva pivovary, smíchovský Staropramen a ostravský Ostravar.*