Dvojce českého trhu Pivovarům Staropramen loni klesly prodeje v ČR meziročně o 2,4 procenta. Celkové prodeje v ČR i v zahraničí činily 3,19 milionu hektolitrů. Byly tak podobné jako předloni, kdy šlo o 3,2 milionu hektolitrů. Firma to oznámila v tiskové zprávě, absolutní údaj o prodejích v ČR neuvedla. Na poklesu se podle pivovaru podepsala situace ohledně koronavirové pandemie.
"Příčina loňských výsledků je zřejmá. Prodeje z hospod a restaurací, které významnou část roku fungovaly pouze v omezeném režimu, se částečně přesunuly do obchodů, avšak maloobchodní prodeje tento výpadek zdaleka nedokázaly kompenzovat," uvedla finanční ředitelka firmy Silvia Miklósová. Firmě klesly prodeje v restauracích a hospodách o 37 procent. Naopak na exportních trzích se společnosti dařilo, ale licenční výroba klesla.
Společnost loni přes pandemii nesnížila počet zaměstnanců, ani jim nekrátila mzdy. "I když v souvislosti s pandemií zůstávají provozovny i nadále uzavřeny, snažíme se hledět dopředu a připravovat aktivity na další sezonu. Připojili jsme se také k aktivitě Českého svazu pivovarů a sladoven Bezpečná restaurace, která poukazuje na to, že návštěva gastronomických zařízení může být bezpečná, pokud provozovna dodržuje určitá pravidla," uvedla Miklósová.
Ve vedení firmy nahradil letos v lednu Zdenka Havlenu Chorvat Teo Ćendo. Ten byl dříve regionálním ředitelem v pivovaru Zagrebačka.
Konsolidované tržby skupiny Pivovary Staropramen předloni meziročně vzrostly o miliardu na 10,38 miliardy Kč. Skupina byla v 730milionovém zisku po předchozí zhruba 3,1miliardové ztrátě. Společnost například provozuje smíchovský Staropramen a ostravský pivovar Ostravar.*