Francouzská potravinářská společnost Danone zruší až 2000 pracovních míst, včetně jednoho ze čtyř míst ve svých centrálách po celém světě. To odpovídá asi dvěma procentům celkové pracovní síly. Firma podle svého dnešního sdělení zvažuje i kroky, které by jí snížily náklady a pomohly zlepšit hospodaření po skončení pandemie. Danone je největším výrobcem jogurtů na světě.
Generální ředitel Emmanuel Faber se snaží přeměnit organizaci tak, aby se spíše než na produktové kategorie zaměřila na geografické zóny, a mohla tak lépe a rychleji reagovat na změny, které přinesla i současná pandemie. Konkurenti, jako je například společnost Nestlé, se už dlouho zaměřují na regionální strategii. Danone chce kvůli tomu zorganizovat své zahraniční aktivity do pěti zón. Ty budou tvořit Evropa, Asie, Afrika a Blízký východ, Čína a Oceánie, Společenství nezávislých států a Turecko a Latinská Amerika. Ze změn očekává Danone do roku 2023 úsporu jedné miliardy eur na nákladech, včetně snížení režijních nákladů o 20 procent.
Dalším plánem je snížit sortiment výrobků v příštím roce až o 30 procent a přeměnit se na firmu více zaměřenou na lokální trhy.
Koncern Danone je největším výrobcem čerstvých mléčných výrobků na světě a druhým největším výrobcem minerální vody.*