Společným cílem pilotního projektu Regionální speciality je prostřednictvím webového portálu propojit výrobce se zákazníky a nabídnout jim čerstvou produkci. Uvedl to Petr Horák z neziskového sdružení právnických osob Wirelles, které se zabývá vývojem digitálních technologií v zemědělství, v oblasti životního prostředí i v regionálním rozvoji, na on-line semináři v rámci cyklu Otevřené jaro.
Připomněl, že možnosti drobných výrobců prosadit se na trhu bývají poměrně složité. Jedním z velkých problémů jsou obchodní vztahy a cenová politika velkých obchodních řetězců. „My jako technologická společnost máme poměrně dobré zázemí, zdatný tým vývojářů a jsme schopni vytvořit na míru různé digitální nástroje a připravit cílené řešení pro jednotlivé lokality. Vybudovali jsme proto portál Regionální speciality, který by mohl přispět k řešení těchto otázek," podotkl Horák. Ve spolupráci se společnostmi Šumava, s.r.o., a Úhlava připravili proto tento portál, který testují primárně v oblasti Klatovska,“ informoval. Podle něj dostupnost takových prodejních metod, jako jsou například on-line prodeje, je velkou pomocí pro výrobce. Tomuto řešení vychází naproti i koronavirová pandemie. „Vzhledem k současné situaci se poměrně hodně zvýšil nákup on-line potravin, což dříve nebylo v kurzu. V současné době je progres a vývoj těchto metod poměrně znatelný,“ sdělil Horák s tím, že tímto způsobem je možné i posílit lokální kontakty. Podle Horáka se v poslední době situace v této oblasti zlepšuje, ale propagačních a akcí a marketingových nástrojů, které přivedou lidi na farmu není nikdy dost," míní Horák.