Řetězec Billa loni v ČR meziročně zvýšil obrat na 38,2 miliardy korun
Obrat potravinového řetězce Billa loni v České republice dosáhl přibližně 38,2 miliardy korun, meziročně vzrostl z 36,5 miliardy korun. U příležitosti plného spuštění e-shopu Billa.cz to dnes v Praze řekl generální ředitel Billy Liam Casey. Hospodářské výsledky neuvedl. V roce 2021 Billa podle své účetní uzávěrky vykázala čistý zisk 658,5 milionu korun a tržby v celkové výši zhruba 31,3 miliardy korun.
Asi 72 procent obratu řetězce Billa podle Caseyho generují české výrobky. Aktuálně Billa v Česku provozuje 254 obchodů, v roce 2021 jich bylo 245. Vedle standardních kamenných obchodů Billa v Česku nabízí také prodej na čerpacích stanicích Shell.
Investice české Billy činily zhruba 1,5 miliardy korun
Investice české Billy v loňském roce činily zhruba 1,5 miliardy korun, v roce 2021 byly 1,4 miliardy korun, uvedl Casey. Letos podle něj firma na investice vynaloží asi 1,8 miliardy korun. Do rekonstrukcí jde přibližně 40 procent z celkových investic, pětina pak připadá na nové prodejny a 14 procent na logistiku, doplnil Casey. Aktuálně podle něj firma zaměstnává 6500 lidí. Billa se chce také zaměřit na zvyšování podílu privátních značek na celkovém obratu. Už dříve zástupci firmy uvedli, že letos tvoří více než 23 procent. Do roku 2028 si dali za cíl tento podíl zvýšit na 30 procent. Seznam vlastních značek Billy čítá asi 17 položek, z toho 11 připadá na potraviny, informovali už dříve. Nejžádanější privátní značkou Billy je podle nich clever, Vocílka nebo Česká farma.
Typickými zákazníky Billy jsou mladé rodiny
Pilotní verzi svého e-shopu Billa v Česku spustila v březnu, dnes firma oznámila jeho plné uvedení do provozu. V testovací fázi Billa doručila 28 643 objednávek, nejčastěji lidé nakupovali banány, pivo, rajčata, hroznové víno a bagety. Typickými zákazníky e-shopu Billa jsou podle vedoucího e-commerce Petra Toupala mladé rodiny s dětmi. Kromě Prahy či Brna je možné si přes e-shop objednat také do Mladé Boleslavi či Nymburka. Po celé ČR Billa plánuje službu rozšířit do roku 2025, řekl Toupal. Na konci tohoto roku podle něj řetězec představí mobilní aplikaci. Billa je společně s potravinovým řetězcem Penny Market součástí německé skupiny REWE. Penny Market loni v Česku podle své výroční zprávy zvýšil meziročně zisk o 22 procent na asi 1,2 miliardy korun. Tržby firmě stouply o 15,5 procenta na 48,7 miliardy korun. Ke konci loňského roku Penny Market v Česku provozoval 409 prodejen. Tržby skupiny REWE loni činily 84,4 miliardy eur (přes dva biliony korun), proti roku 2021 vzrostly o 10,4 procenta. Čistý zisk jí ale klesl o 33,4 procenta na 503,5 milionu eur (zhruba 12,27 miliardy korun).
Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Analytické soubory cookie
Tyto soubory cookie nám umožňují počítat návštěvy a provoz, abychom měli přehled o tom, které stránky jsou nejoblíbenější a jak se na našem webu návštěvníci pohybují. Veškeré informace, které tyto soubory cookie shromažďují, jsou agregované, a tedy anonymní.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!