Loni si Češi v obchodech koupili skoro 66 tisíc hektolitrů polotmavého nebo řezaného piva v lahvích. To je dvojnásobek proti předloňským nákupům. Ukazují to údaje společnosti Nielsen zabývající se maloobchodním trhem. Přes nárůst činily prodeje těchto nápojů jen necelé procento z pivního trhu. Další růst se dá čekat letos, řezané pivo v lahvích začíná prodávat například Velkopopovický kozel.
Zatímco polotmavá piva vaří podle prezidenta Českomoravského svazu minipivovarů Jana Šuráně prakticky všechny minipivovary, velcí producenti zatím příliš ne. Nyní ale zkouší na trhu uspět jeden z největších českých pivovarů Gambrinus, který začal do restaurací dodávat polotmavou dvanáctku. "Jde o limitovanou edici piva uvařenou právě pro toto roční období, kdy dávají lidé přednost chuťově plným pivům," uvedl tamní sládek Pavel Zítek. "Pokud bude zájem vysoký, k jejímu vaření se můžeme v budoucnu vrátit," dodal. Řezané pivo v lahvích zase začíná prodávat Kozel. "Zájem o 11stupňové ležáky a černá piva je mezi spotřebiteli vysoký. Stejně tak se mezi českými pivaři v posledních letech těší velké popularitě řezaná piva," řekl sládek pivovaru Vojtěch Homolka.*