Podíl českého masa v tuzemských obchodech není podle odhadu ministra zemědělství Mariana Jurečky ani poloviční, prostor pro jeho navýšení proto existuje. Jedním z obchodníků, který tento prostor využil a rozšířil spolupráci s českými dodavateli, je obchodní řetězec Albert. Nabídne tak zákazníkům veškeré objemy nepromočního vepřového a hovězího masa českého původu. Představitelé společnosti Ahold, která tento řetězec provozuje, podepsali minulý týden se zástupci českých producentů memorandum o spolupráci.
V obchodech Albert bude podle Petra Pavlíka z tohoto řetězce stálý sortiment červeného masa od prověřených českých zpracovatelů a chovatelů masného skotu a prasat – společností Masokombinát Polička, Kostelecké uzeniny a Rabbit. Zákazníci poznají český původ podle symbolu s českou vlajkou a s nápisem Česká potravina, který se nově objeví na obalech v souladu s metodikou ministerstva zemědělství a novelou zákona o potravinách. Podle Jurečky je podpora kvalitních českých produktů a jejich přehledné značení je pro ministerstvo zemědělství prioritou. Před podpisem memorand řekl, že tato cesta se dostává do závěrečné fáze a začínají být vidět konkrétní výsledky. „Zvýšení nabídky českého vepřového a hovězího masa v obchodní síti proto považuji za velmi pozitivní krok,“ řekl ministr před podpisem memoranda. „Jsem rád, že vedení řetězce Albert přistoupilo k tomuto významnému posunu v oblasti nabídky masa a věří, že se podaří tyto aktivity rozšířit i na ostatní komodity,“ podotkl. Generální ředitel společnosti Ahold ČR Jesper Lauridsen připomněl, že obchody Albert jsou na českém trhu již čtvrt století a spolupráce s domácími dodavateli a producenty potravin je pro společnost klíčová.*
Celý článek najdete v týdeníku Zemědělec č. 35